Bursa İpekçilik Anadolu İHL
Bursa İpekçilik Anadolu İmam-Hatip Lisesi 1991 – 1992 öğretim yılında Bursa İmam-Hatip Lisesi bünyesinde açılmıştır. İlk açıldığı yıl Anadolu Lisesi sınavına giren öğrencilerden ön kayıtta 144 öğrenci alınmıştır. 1992 – 1993 öğretim yılında da hazırlık ve orta birinci sınıflarla eğitim ve öğretim yine Merkez İmam-Hatip Lisesi bünyesinde devam etmiştir. 1993 – 1994 öğretim yılında; Bursa Merkez İmam-Hatip Lisesi bünyesinden ayrılarak ipekçilik semtindeki bu günkü ana binada müstakil müdürlük haline gelmiştir. 1995–1996 öğretim yılında yapılan 4 katlı ek bina ile iki ayrı binada eğitim öğretime devam edilmektedir. Okulumuza her yıl OKS ile öğrenci alınmaktadır. 2008-2009 eğitim-öğretim yılında okulumuza 150 öğrenci alınacaktır. Sınıflarımız 30'ar kişiliktir.
OKULUMUZUN VAR OLMA SEBEBİ:
1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 32. Maddesinde “İmam-Hatip Liseleri İmamlık, Hatiplik ve Kur’an Kursu öğreticiliği gibi dinî hizmetlerin yerine getirilmesi ile görevli elemanları yetiştirmek üzere Milli Eğitim Bakanlığı’nca açılan ortaöğretim sistemi içinde, hem mesleğe, hem yüksek öğrenime hazırlayıcı programlar uygulayan öğretim kurumlarıdır...” Bireysel, toplumsal, kültürel ve evrensel bir olgu olan dinin bilimsel yollarla öğretilmesi, küreselleşen dünyamızda bugün her zamankinden daha çok önem arz etmektedir. Bu sebeple orta Öğretim çağında Din Eğitim öğretimiyle birlikte Yüksek Okul ve Fakültelere girdi üreten bir alanı temsil ediyoruz. Ortaöğretim sistemi içinde, hem mesleğe, hem yüksek öğrenime hazırlayıcı programlar uygulayan öğretim kurumu rolünü üstleniyoruz.
OKULUMUZDAN BAZI BÖLÜMLER
Kütüphane
Okulumuzda öğrencilerimizin sürekli yararlanabileceği kütüphane ve okuma salonumuz bulunmaktadır. Kütüphanemizde 3700 e yakın kitap bulunmaktadır.
Bilgisayar Laboratuvarı
Bilgisayar Laboratuarımız öğrencilerimizin kullanımına açık ve sürekli internek bağlantısı ile öğrencilerimiz ders ve ödevlerini araştırabilmektedirler. Boş zamanlarını internette dolaşarak değerlendirmektedirler.
Spor Alanları
Okulumuzun bahçesinde voleybol, basketbol ve masa tenisi alanları öğrencilerimizin sportif etkinliklerine sunulmuştur.
Sunum Odaları
Derslerin görsel hale getirilmesi ve etkili öğretimin gerçekleşmesi için okulumuzda iki sunum salonu mevcuttur. Bu sunum salonlarında dersler interaktif olarak işlenmektedir.
Satranç odası
Satrançta Türkiye finaline kadar yükselen okulumuzda öğrencilerin satranç çalışmalarını yapabilecekleri ortamlar bulunmaktadır.
Konferans Salonu
Yaklaşık 300 kişiyi alabilen Konferans salonumuz tiyatro, şiir dinletisi, kutlama programları, konferans, seminer gibi okul sosyal ve kültürel etkinlikleri için çok yoğun bir şekilde kullanılmaktadır.
Fen Bilimleri Laboratuvarı
Fizik Kimya ve Biyoloji derslerinin işlendiği, deneylerin yapıldığı Fen Laboratuvarı etkin bir şekilde kullanılmaktadır.
Sınıflar
Tüm anadolu türü liselerde olduğu gibi okulumuzda da sınıflar 30 kişiyi geçmemektedir. Okulumuzda okutulan her branştan yeterli sayıda öğretmenimiz bulunmaktadır.
Yemekhane
İsteyen öğrenciler için bir yemek şirketiyle anlaşılarak öğle yemeğinin verildiği bir yemek salonumuz bulunmaktadır.
Kantin
Öğrencilerin acil ihtiyaçlarını giderebilecekleri okul kantini, okulun açık olduğu günlerde hizmet vermektedir.
NEDEN BİZ ?
NEDEN BİZ? -Bireysel, toplumsal, kültürel ve evrensel bir olgu olan dinin bilimsel yollarla öğretilmesi, küreselleşen dünyamızda bugün her zamankinden daha çok önem arz etmektedir.-Coğrafi konumu nedeniyle Bursa’da bulunmamız ve ulaşılabilirliğin kolay olması-Anadolu statüsünde olması sebebiyle donanım mevcudiyeti, sınıf mevcutları-Uludağ Üniversitesi’nin ve bilim kuruluşlarının varlığı-Deneyimli ve uzman seçilmiş eğitim kadrosu-Uyumlu ve saygılı bir okul kültürü-Demokratik bir okul atmosferi-Bilimsel yöntemlerle desteklenmiş din eğitimi-Önceki yıllara dayanan başarılı misyonu-Etkili Rehberlik ve sosyal kulüp çalışmaları-Toplumsal kültürün olumlu aktarımı
BURSA İPEKÇİLİK ANADOLU İHL OLARAK;
Bilgi çağının okulu olmaya kararlıyız. Sürekli kendimizi yeniliyor ve sürekli öğreniyoruz.
Alanında uzman ve deneyimli kadromuza güveniyoruz.
"Çünkü biz en başarılı olmayı hedefledik..."
Spor Aktivite Anlayışımız
Keşif ve gelişim... Yetişmekte olan genç kuşağın bütün gelişimleri içinde kendilerini farklı alanlarda denemeleri, ilgi alanları ve becerileriyle ilgili yaptıkları “küçük keşifleri” birer yaşam becerisi haline dönüştürme yolundaki çabaları ve bu enerjinin, sistemli ve amaca yönelik bir uğraşın verildiği bir sürece dönüşmesi. Bu dünya içinde, onları, bir yaşam boyu güvenle taşıyabilecekleri kişilik özellikleri, beceri ve uğraş alanlarıyla donatıyor.
Biz ;
Ülkesini seven,Kültürel mirası değerlendirebilen,Yaşanan hayatı yorumlayabilen,Problemlerde çözüm üretebilen,Meslek derslerinin yanı sıra kültür derslerinde de başarılı,
Düşünen, sorgulayan, inancını aklıyla bütünleştirecek öğrencilerin yetiştirilmesini hedefledik.
[size=12pt]"Dinlenmemek üzere yola çıkanlar asla yorulmazlar."[/size]
Tarihçe
Bursa Anadolu İmam-Hatip Lisesi 1991-1992 eğitim-öğretim yılında Bursa İmam-Hatip Lisesi bünyesinde açılmıştır. İlk açıldığı yıl Anadolu Lisesi sınavına giren öğrencilerden ön kayıtta 144 öğrenci alınmıştır.
1992-1993 eğitim-öğretim yılında da hazırlık ve orta birinci sınıflarla eğitim ve öğretim yine Merkez İmam-Hatip Lisesi bünyesinde devam etmiştir.
1993–1994 öğretim yılında; Bursa Merkez İmam-Hatip Lisesi bünyesinden ayrılarak ipekçilik semtindeki bu günkü ana binada müstakil müdürlük haline gelmiştir. 1995–1996 öğretim yılından bu yana da üst bahçede Devlet-Vatandaş İşbirliği ile inşa edilen 4 katlı ek bina ile eğitim-öğretime devam edilmektedir.
Ana binada; 1 idare, 1 öğretmenler odası, 1 İngilizce dil laboratuarı, 1 spor odası, 1 Arapça zümre odası, 1 İngilizce zümre odası, 10 derslik ve çatı katında bir mesleki uygulama salonu (Mescit) bulunmaktadır. Üst bahçede yer alan ek binada; 3 idare odası, 1 öğretmenler odası, 1 Bilgi Teknolojileri Laboratuarı, 1 Fizik-Kimya-Biyoloji laboratuarı, 1 rehberlik servisi, 1 hizmetli odası, 1 memur odası, 1 kütüphane, 17 derslik, 1 adet mesleki uygulama salonu (mescid), 1 arşiv, 1 depo ve çatı katında çok amaçlı 1 konferans salonu bulunmaktadır.
Okulumuzun ilk müdürü Mustafa KÜTAHYALIOĞLU’dur. Sonra Niyazi AKBABA müdürlük yapmıştır.
Halen okulumuzun müdürlüğünü vekâleten Yener EMER yürütmektedir.
Şu anda okulumuzda; 1 Müdür, 1 Müdür Başyardımcısı, 2 Müdür Yardımcısı 50 öğretmen, 1 hizmetli, 1 kaloriferci ve 1 memur bulunmaktadır.
Okulumuzun en başarılı olduğu dönem 1999 yılıdır. Bu dönemde yerleştirme başarımız % 57’dir. Bunun %28’i lisans (4 yıllık) programlarıdır. Yine okulumuzdan 1999 yılında Devlet Parasız Ve burslu sınavı Türkiye Birincisi çıkmıştır. En son olarak da 2005 yılında ÖSYM sınavında Türkiye 296’ncısı okulumuzdan çıkmıştır. Yine aynı sınavda okulumuz Türkiye genelinde kendi türündeki okullar olan İmam Hatip Liseleri arasında Sayısalda 1., Eşit Ağırlıkta 3. ve Sözelde de 17. olmuştur.
2006 ÖSS de Sözel 1 puan türünde Bursa 1. si, 4. sü, 8. ve 9. su okulumuzdan çıkmıştır. Ayrıca Aynı puan türünde Bursa’da ilk 100 öğrenciden 24 ü okulumuz öğrencileri olmuştur.
2006 yılında 19 ilahiyat fakültesi 9 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği, 7 Diğer Fakülteler, 17 iki yıllık Meslek Yüksek Okulu ve 73 Açık Öğretim Fakültesi olmak üzere toplam 125 öğrencimiz ÖSYM tarafından bir yüksek öğretim programına yerleştirildi. Ayrıca bazı öğrencilerimiz kendi imkânları ile yurt dışındaki değişik üniversitelerde okumaktadırlar.
Okulumuzun diğer başarıları:
1. 1996–1997 Yıldırım İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün düzenlediği Genel Kültür Bilgi Yarışmasında ilçe üçüncülüğü,
2. 1996–1997 yıldız Erkekler Eskirim Flöre İl Birinciliği,
3. 1997–1998 Eğitim Öğretim yılı Yıldırım İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün düzenlediği Cumhuriyetin 75. yılı etkinlikleri arasında yer alan ilköğretim okulları arasında Genel Kültür Bilgi Yarışmasında ilçe BİRİNCİLİĞİ,
4.1998-1999 Basketbol 2. Küme yıldız Erkekler İKİNCİLİĞİ,
5. 1998-1999 Eğitim Öğretim yılı Cumhuriyetin 75. yılı Genel Kültür Bilgi Yarışmasında Bursa İl Birinciliği,
6.1999-2000 Kutlu Doğum Haftası liseler ve meslek liseleri arasında bilgi yarışması Bölge (Kocaeli) Yarı final Birinciliği,
7. 1999-2000 Kutlu Doğum Haftası liseler ve meslek liseleri arasında bilgi yarışması Bölge (Balıkesir) Birinciliği,
8. 1999-2000 Kutlu Doğum Haftası liseler ve meslek liseleri arasında bilgi yarışması İl Birinciliği,
9. 1999-2000 Kutlu Doğum Haftası liseler ve meslek liseleri arasında bilgi yarışması Türkiye Finali İkinciliği,
10. 2000-2001 Eğitim Öğretim yılı İmam Hatip Liseleri satranç turnuvası Marmara bölge birinciliği,
11. 2000-2001 Eğitim Öğretim yılı İmam Hatip Liseleri arası satranç turnuvası Türkiye Finali İkinciliği,
12. 2004-2005 Öğretim yılı Marmara Bölgesi Hafızlık yarışmasına katılımından dolayı teşekkür.
Misyonumuz ;
Öğrencilerimizin zihninde,insana, düşünceye, özgürlüğe,ahlâka ve kültürel mirasa saygıya dayanan bir din öğretimi anlayışının yayılmasına katkıda bulunmak.
Vizyonumuz ;
Kültürel mirası değerlendirebilen, yaşanan hayatı yorumlayabilen,problemlere çözüm üretebilen, bireyler yetiştirmek.
Değerlerimiz ;
Akla ve bilime dayalı bir din anlayışının Türkiye için gerekli zihniyet değişikliğinin gerçekleşmesine yardımcı olabileceğine inanırız.
Düşünen, sorgulayan, inancını aklıyla bütünleştiren öğrencilerin yetişmesine hizmet edecek yöntemlerin geliştirilmesine çalışırız.
Din Öğretiminde belletici ve baskı altına alıcı bir yaklaşımı değil, konuları çözümleyici ve yorumlayıcı bir yaklaşımı benimseriz.
Din Öğretiminde dinin bütünleştirici, huzur verici ve barışı sağlayıcı gücünü ortaya çıkarmaya çalışırız.
Din öğretiminde şekilcilik ve sloganları değil, ahlakî öğretilerin felsefesini önemseriz.
Din öğretiminde kavram kargaşası ve kavram belirsizliğini giderecek bilimsel çalışmalar üretiriz.
Sağlıklı bir din anlayışının kaliteli bir eğitim-öğretim sürecinden geçtiğine inanırız.
Din öğretiminde sorunlara aceleci çözümlerle yaklaşmamaya çalışırız.
Din öğretiminde oku, düşün ve anla prensibini benimseriz.
Niteliğin, nicelikten üstün olduğuna inanırız ve enerjimizi olumlu alanlarda ve insanlığa hizmet için harcarız.
Din öğretiminde, yönetici-öğretmen-öğrenci-veli (aile) ilişkisinde güven ortamı sağlamak için tüm tedbirleri alırız.
Okulumuza Ulaşım
Bursa İpekçilik Anadolu İmam Hatip Lisesi, Bursa Şehir Merkezine yakın mesafede olup, ulaşım seçenekleri çeşitlidir. Bursadaki diğer Liselerde olduğu gibi Servis hizmeti bulunmaktadır.
1- Heykelden Mollaarap Taksi Dolmuşlarıyla,
2- Kültürpark metro istasyonundan kalkan Postahanenin köşesinden geçen B38 nolu Özel Halk Obüsleriyle,
3- Heykelden 37 nolu Belediye Otobüsleriyle,
4- Öğrenci servisleriyle,
5- Ya da Heykelden Setbaşı istikametine yürür Setbaşı köprüsünü geçince sağdaki ilk aralıktan yukarıya İpekçilik yokuşunun sonunda okulumuza ulaşabilirsiniz.
BİAİHL nin ana başlıkta yeralmasını istiyorum...
Bursa İpekçilik Anadolu İmam-Hatip Lisesi 1991 – 1992 öğretim yılında Bursa İmam-Hatip Lisesi bünyesinde açılmıştır. İlk açıldığı yıl Anadolu Lisesi sınavına giren öğrencilerden ön kayıtta 144 öğrenci alınmıştır. 1992 – 1993 öğretim yılında da hazırlık ve orta birinci sınıflarla eğitim ve öğretim yine Merkez İmam-Hatip Lisesi bünyesinde devam etmiştir. 1993 – 1994 öğretim yılında; Bursa Merkez İmam-Hatip Lisesi bünyesinden ayrılarak ipekçilik semtindeki bu günkü ana binada müstakil müdürlük haline gelmiştir. 1995–1996 öğretim yılında yapılan 4 katlı ek bina ile iki ayrı binada eğitim öğretime devam edilmektedir. Okulumuza her yıl OKS ile öğrenci alınmaktadır. 2008-2009 eğitim-öğretim yılında okulumuza 150 öğrenci alınacaktır. Sınıflarımız 30'ar kişiliktir.
OKULUMUZUN VAR OLMA SEBEBİ:
1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 32. Maddesinde “İmam-Hatip Liseleri İmamlık, Hatiplik ve Kur’an Kursu öğreticiliği gibi dinî hizmetlerin yerine getirilmesi ile görevli elemanları yetiştirmek üzere Milli Eğitim Bakanlığı’nca açılan ortaöğretim sistemi içinde, hem mesleğe, hem yüksek öğrenime hazırlayıcı programlar uygulayan öğretim kurumlarıdır...” Bireysel, toplumsal, kültürel ve evrensel bir olgu olan dinin bilimsel yollarla öğretilmesi, küreselleşen dünyamızda bugün her zamankinden daha çok önem arz etmektedir. Bu sebeple orta Öğretim çağında Din Eğitim öğretimiyle birlikte Yüksek Okul ve Fakültelere girdi üreten bir alanı temsil ediyoruz. Ortaöğretim sistemi içinde, hem mesleğe, hem yüksek öğrenime hazırlayıcı programlar uygulayan öğretim kurumu rolünü üstleniyoruz.
OKULUMUZDAN BAZI BÖLÜMLER
Kütüphane
Okulumuzda öğrencilerimizin sürekli yararlanabileceği kütüphane ve okuma salonumuz bulunmaktadır. Kütüphanemizde 3700 e yakın kitap bulunmaktadır.
Bilgisayar Laboratuvarı
Bilgisayar Laboratuarımız öğrencilerimizin kullanımına açık ve sürekli internek bağlantısı ile öğrencilerimiz ders ve ödevlerini araştırabilmektedirler. Boş zamanlarını internette dolaşarak değerlendirmektedirler.
Spor Alanları
Okulumuzun bahçesinde voleybol, basketbol ve masa tenisi alanları öğrencilerimizin sportif etkinliklerine sunulmuştur.
Sunum Odaları
Derslerin görsel hale getirilmesi ve etkili öğretimin gerçekleşmesi için okulumuzda iki sunum salonu mevcuttur. Bu sunum salonlarında dersler interaktif olarak işlenmektedir.
Satranç odası
Satrançta Türkiye finaline kadar yükselen okulumuzda öğrencilerin satranç çalışmalarını yapabilecekleri ortamlar bulunmaktadır.
Konferans Salonu
Yaklaşık 300 kişiyi alabilen Konferans salonumuz tiyatro, şiir dinletisi, kutlama programları, konferans, seminer gibi okul sosyal ve kültürel etkinlikleri için çok yoğun bir şekilde kullanılmaktadır.
Fen Bilimleri Laboratuvarı
Fizik Kimya ve Biyoloji derslerinin işlendiği, deneylerin yapıldığı Fen Laboratuvarı etkin bir şekilde kullanılmaktadır.
Sınıflar
Tüm anadolu türü liselerde olduğu gibi okulumuzda da sınıflar 30 kişiyi geçmemektedir. Okulumuzda okutulan her branştan yeterli sayıda öğretmenimiz bulunmaktadır.
Yemekhane
İsteyen öğrenciler için bir yemek şirketiyle anlaşılarak öğle yemeğinin verildiği bir yemek salonumuz bulunmaktadır.
Kantin
Öğrencilerin acil ihtiyaçlarını giderebilecekleri okul kantini, okulun açık olduğu günlerde hizmet vermektedir.
NEDEN BİZ ?
NEDEN BİZ? -Bireysel, toplumsal, kültürel ve evrensel bir olgu olan dinin bilimsel yollarla öğretilmesi, küreselleşen dünyamızda bugün her zamankinden daha çok önem arz etmektedir.-Coğrafi konumu nedeniyle Bursa’da bulunmamız ve ulaşılabilirliğin kolay olması-Anadolu statüsünde olması sebebiyle donanım mevcudiyeti, sınıf mevcutları-Uludağ Üniversitesi’nin ve bilim kuruluşlarının varlığı-Deneyimli ve uzman seçilmiş eğitim kadrosu-Uyumlu ve saygılı bir okul kültürü-Demokratik bir okul atmosferi-Bilimsel yöntemlerle desteklenmiş din eğitimi-Önceki yıllara dayanan başarılı misyonu-Etkili Rehberlik ve sosyal kulüp çalışmaları-Toplumsal kültürün olumlu aktarımı
BURSA İPEKÇİLİK ANADOLU İHL OLARAK;
Bilgi çağının okulu olmaya kararlıyız. Sürekli kendimizi yeniliyor ve sürekli öğreniyoruz.
Alanında uzman ve deneyimli kadromuza güveniyoruz.
"Çünkü biz en başarılı olmayı hedefledik..."
Spor Aktivite Anlayışımız
Keşif ve gelişim... Yetişmekte olan genç kuşağın bütün gelişimleri içinde kendilerini farklı alanlarda denemeleri, ilgi alanları ve becerileriyle ilgili yaptıkları “küçük keşifleri” birer yaşam becerisi haline dönüştürme yolundaki çabaları ve bu enerjinin, sistemli ve amaca yönelik bir uğraşın verildiği bir sürece dönüşmesi. Bu dünya içinde, onları, bir yaşam boyu güvenle taşıyabilecekleri kişilik özellikleri, beceri ve uğraş alanlarıyla donatıyor.
Biz ;
Ülkesini seven,Kültürel mirası değerlendirebilen,Yaşanan hayatı yorumlayabilen,Problemlerde çözüm üretebilen,Meslek derslerinin yanı sıra kültür derslerinde de başarılı,
Düşünen, sorgulayan, inancını aklıyla bütünleştirecek öğrencilerin yetiştirilmesini hedefledik.
[size=12pt]"Dinlenmemek üzere yola çıkanlar asla yorulmazlar."[/size]
Tarihçe
Bursa Anadolu İmam-Hatip Lisesi 1991-1992 eğitim-öğretim yılında Bursa İmam-Hatip Lisesi bünyesinde açılmıştır. İlk açıldığı yıl Anadolu Lisesi sınavına giren öğrencilerden ön kayıtta 144 öğrenci alınmıştır.
1992-1993 eğitim-öğretim yılında da hazırlık ve orta birinci sınıflarla eğitim ve öğretim yine Merkez İmam-Hatip Lisesi bünyesinde devam etmiştir.
1993–1994 öğretim yılında; Bursa Merkez İmam-Hatip Lisesi bünyesinden ayrılarak ipekçilik semtindeki bu günkü ana binada müstakil müdürlük haline gelmiştir. 1995–1996 öğretim yılından bu yana da üst bahçede Devlet-Vatandaş İşbirliği ile inşa edilen 4 katlı ek bina ile eğitim-öğretime devam edilmektedir.
Ana binada; 1 idare, 1 öğretmenler odası, 1 İngilizce dil laboratuarı, 1 spor odası, 1 Arapça zümre odası, 1 İngilizce zümre odası, 10 derslik ve çatı katında bir mesleki uygulama salonu (Mescit) bulunmaktadır. Üst bahçede yer alan ek binada; 3 idare odası, 1 öğretmenler odası, 1 Bilgi Teknolojileri Laboratuarı, 1 Fizik-Kimya-Biyoloji laboratuarı, 1 rehberlik servisi, 1 hizmetli odası, 1 memur odası, 1 kütüphane, 17 derslik, 1 adet mesleki uygulama salonu (mescid), 1 arşiv, 1 depo ve çatı katında çok amaçlı 1 konferans salonu bulunmaktadır.
Okulumuzun ilk müdürü Mustafa KÜTAHYALIOĞLU’dur. Sonra Niyazi AKBABA müdürlük yapmıştır.
Halen okulumuzun müdürlüğünü vekâleten Yener EMER yürütmektedir.
Şu anda okulumuzda; 1 Müdür, 1 Müdür Başyardımcısı, 2 Müdür Yardımcısı 50 öğretmen, 1 hizmetli, 1 kaloriferci ve 1 memur bulunmaktadır.
Okulumuzun en başarılı olduğu dönem 1999 yılıdır. Bu dönemde yerleştirme başarımız % 57’dir. Bunun %28’i lisans (4 yıllık) programlarıdır. Yine okulumuzdan 1999 yılında Devlet Parasız Ve burslu sınavı Türkiye Birincisi çıkmıştır. En son olarak da 2005 yılında ÖSYM sınavında Türkiye 296’ncısı okulumuzdan çıkmıştır. Yine aynı sınavda okulumuz Türkiye genelinde kendi türündeki okullar olan İmam Hatip Liseleri arasında Sayısalda 1., Eşit Ağırlıkta 3. ve Sözelde de 17. olmuştur.
2006 ÖSS de Sözel 1 puan türünde Bursa 1. si, 4. sü, 8. ve 9. su okulumuzdan çıkmıştır. Ayrıca Aynı puan türünde Bursa’da ilk 100 öğrenciden 24 ü okulumuz öğrencileri olmuştur.
2006 yılında 19 ilahiyat fakültesi 9 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği, 7 Diğer Fakülteler, 17 iki yıllık Meslek Yüksek Okulu ve 73 Açık Öğretim Fakültesi olmak üzere toplam 125 öğrencimiz ÖSYM tarafından bir yüksek öğretim programına yerleştirildi. Ayrıca bazı öğrencilerimiz kendi imkânları ile yurt dışındaki değişik üniversitelerde okumaktadırlar.
Okulumuzun diğer başarıları:
1. 1996–1997 Yıldırım İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün düzenlediği Genel Kültür Bilgi Yarışmasında ilçe üçüncülüğü,
2. 1996–1997 yıldız Erkekler Eskirim Flöre İl Birinciliği,
3. 1997–1998 Eğitim Öğretim yılı Yıldırım İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün düzenlediği Cumhuriyetin 75. yılı etkinlikleri arasında yer alan ilköğretim okulları arasında Genel Kültür Bilgi Yarışmasında ilçe BİRİNCİLİĞİ,
4.1998-1999 Basketbol 2. Küme yıldız Erkekler İKİNCİLİĞİ,
5. 1998-1999 Eğitim Öğretim yılı Cumhuriyetin 75. yılı Genel Kültür Bilgi Yarışmasında Bursa İl Birinciliği,
6.1999-2000 Kutlu Doğum Haftası liseler ve meslek liseleri arasında bilgi yarışması Bölge (Kocaeli) Yarı final Birinciliği,
7. 1999-2000 Kutlu Doğum Haftası liseler ve meslek liseleri arasında bilgi yarışması Bölge (Balıkesir) Birinciliği,
8. 1999-2000 Kutlu Doğum Haftası liseler ve meslek liseleri arasında bilgi yarışması İl Birinciliği,
9. 1999-2000 Kutlu Doğum Haftası liseler ve meslek liseleri arasında bilgi yarışması Türkiye Finali İkinciliği,
10. 2000-2001 Eğitim Öğretim yılı İmam Hatip Liseleri satranç turnuvası Marmara bölge birinciliği,
11. 2000-2001 Eğitim Öğretim yılı İmam Hatip Liseleri arası satranç turnuvası Türkiye Finali İkinciliği,
12. 2004-2005 Öğretim yılı Marmara Bölgesi Hafızlık yarışmasına katılımından dolayı teşekkür.
Misyonumuz ;
Öğrencilerimizin zihninde,insana, düşünceye, özgürlüğe,ahlâka ve kültürel mirasa saygıya dayanan bir din öğretimi anlayışının yayılmasına katkıda bulunmak.
Vizyonumuz ;
Kültürel mirası değerlendirebilen, yaşanan hayatı yorumlayabilen,problemlere çözüm üretebilen, bireyler yetiştirmek.
Değerlerimiz ;
Akla ve bilime dayalı bir din anlayışının Türkiye için gerekli zihniyet değişikliğinin gerçekleşmesine yardımcı olabileceğine inanırız.
Düşünen, sorgulayan, inancını aklıyla bütünleştiren öğrencilerin yetişmesine hizmet edecek yöntemlerin geliştirilmesine çalışırız.
Din Öğretiminde belletici ve baskı altına alıcı bir yaklaşımı değil, konuları çözümleyici ve yorumlayıcı bir yaklaşımı benimseriz.
Din Öğretiminde dinin bütünleştirici, huzur verici ve barışı sağlayıcı gücünü ortaya çıkarmaya çalışırız.
Din öğretiminde şekilcilik ve sloganları değil, ahlakî öğretilerin felsefesini önemseriz.
Din öğretiminde kavram kargaşası ve kavram belirsizliğini giderecek bilimsel çalışmalar üretiriz.
Sağlıklı bir din anlayışının kaliteli bir eğitim-öğretim sürecinden geçtiğine inanırız.
Din öğretiminde sorunlara aceleci çözümlerle yaklaşmamaya çalışırız.
Din öğretiminde oku, düşün ve anla prensibini benimseriz.
Niteliğin, nicelikten üstün olduğuna inanırız ve enerjimizi olumlu alanlarda ve insanlığa hizmet için harcarız.
Din öğretiminde, yönetici-öğretmen-öğrenci-veli (aile) ilişkisinde güven ortamı sağlamak için tüm tedbirleri alırız.
Okulumuza Ulaşım
Bursa İpekçilik Anadolu İmam Hatip Lisesi, Bursa Şehir Merkezine yakın mesafede olup, ulaşım seçenekleri çeşitlidir. Bursadaki diğer Liselerde olduğu gibi Servis hizmeti bulunmaktadır.
1- Heykelden Mollaarap Taksi Dolmuşlarıyla,
2- Kültürpark metro istasyonundan kalkan Postahanenin köşesinden geçen B38 nolu Özel Halk Obüsleriyle,
3- Heykelden 37 nolu Belediye Otobüsleriyle,
4- Öğrenci servisleriyle,
5- Ya da Heykelden Setbaşı istikametine yürür Setbaşı köprüsünü geçince sağdaki ilk aralıktan yukarıya İpekçilik yokuşunun sonunda okulumuza ulaşabilirsiniz.
BİAİHL nin ana başlıkta yeralmasını istiyorum...