YEŞİLYOLCULAR | SANAL ALEMİN İMAM HATİP ŞUBESİ

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    ...La .Sonsuzluk Hecesi ....

    RanaNur
    RanaNur
    En Yeşilyolcu

    En Yeşilyolcu


    Kadın
    Mesaj Sayısı : 731
    Nerden : Eskişehir
    Okul : Sakarya İlahiyat Fakültesi
    İleti : Hâdim-ul Kur'an / Hâfiz-ul Kur'an..
    Ruh hali : ...La .Sonsuzluk Hecesi  .... Utanga10
    Teşekkür : 8
    Puanı : 304
    Kayıt tarihi : 11/08/08

    ...La .Sonsuzluk Hecesi  .... Empty ...La .Sonsuzluk Hecesi ....

    Mesaj  RanaNur Perş. Ara. 04, 2008 3:05 pm

    La
    Sonsuzluk Hecesi


    ...La .Sonsuzluk Hecesi  .... 3238



    Prof. Dr. Nazan Bekiroğlu
    TİMAŞ YAYINLARI

    Bir gün Sabâ Melikesi Belkıs’tan, Âdem’le Havva’nın hikâyesini anlamanın bütün bir insanlığın da hikâyesini anlamak manasına geldiğini öğrendim. İnsanın bütün halleri Âdem’de gizliydi ve bütün macera onun hikâyesinde özetlenmişti.

    Bu cümleyi yıllarca içimde gezdirdim de bir türlü kalemi elime alamadım, anlatmaya kalkışamadım

    Ne zaman ki, kalmak için değil uğrayıp geçmek için kadem bastığımız, kök attığımız değil kısa bir gölge saldığımız şu dünyada bir cennet sürgünüyle yazgılandığımı anladım ve Kelimeler Kitabı-çift isimler sahifesinde, Âdem’le Havva’nın yanına bir de Habil’le Kabil’i ekledim. O zaman anladım anlatma zamanının geldiğini.
    Hikâyenin ismi düştü dilime bir gece: LÂ. İLLÂ, dedim.
    Bir ömür boyu aradığım hece harfinin LÂ olduğunu bildim.


    Nazan Bekiroğlu yeni bir romanı Lâ (Sonsuzluk Hecesi) nde, Hazreti Âdem’in insan olarak hikâyesini anlatıyor. Gerçeği bulabileceği en uzak yere kadar ulaşmak niyetinde olan Nazan Bekiroğlu, 'Nun Masalları’nda Osmanlı'ya, 'Yusuf ile Züleyha'da 'kıssaların en güzeli'ne, 'Cam Irmağı Taş Gemi'de antik dünyaya götürmüştü okurunu.

    Bu kez gerçeği, Hazreti Âdem'e kadar giderek arıyor ve okuru mesnevi ile roman arasında biçimlenen Lâ (Sonsuzluk Hecesi) adlı yeni romanına davet ediyor. Yazar, insanlığın Hazreti Âdem’de toplanan mânâsını hikâyenin diline yaslıyor.



    Metninin aynasını dolduran onca anlatının 'birer temsil, mecaz' olmaktan öte anlam taşımadığını peşinen belirten Bekiroğlu, içeriğe dair pek çok ipucunu da 'Lâ Sahifesi' adını verdiği Giriş’te anlatıyor. İyilik ve kötülük, kötülüğün varlık nedeni romanın ana meseleleri. Nazan Bekiroğlu, iyi ile kötünün zannedildiği kadar birbirinden uzak olmadığını, romana yerleştirdiği Şeytan ve Kabil figürlerinde hissettiriyor. Ve şefkatini bu figürlerden de esirgemiyor, yani onları anlamaya çalışıyor. Bekiroğlu'nun, alışageldiğimiz imajlarla örülü şiirsel dili Lâ'da da karşımıza çıkıyor. Ve roman, Bekiroğlu’nun bir ömür boyu aradığını bildiğimiz hece harfinin Arapça'daki olumsuzluk edatı 'Lâ' olduğunu hissettirmekle yazarının eserleri arasında özel bir yer ediniyor: Olgunluk.



    Yazar: Nazan Bekiroğlu
    Yayınevi: Timaş
    Sayfa Sayısı: 384
    Etiket Fiyatı: 16.50
    Basım Tarihi: Kasım 2008


      Forum Saati Cuma Nis. 26, 2024 3:16 pm