Çocuklara namazı sevdirmek...
Hissetmeye çalışalım Peygamber Efendimizin oyununun sıcaklığını Ve bir namaz sonrası çocuğumuzun zihninde bir oyun sıcaklığıyla ölümsüz kalalım
Namaz sonrası çocuğun dünyasına girmek için, namazdan sonra çocuğu kucağımıza alıp yanaklarından öpsek Ona sevgimizin en sıcak yüzünü göstersek, onu şefkatimizin doruklarında gezdirsek
Rasûlullahr17;ın, Benim on tane çocuğum vardır, onlardan hiçbirini öpmedim diyen bir adama doğru bakıp da, sonra da Merhamet etmeyene merhamet olunmaz buyurması sanki namaz sonrası çocuğu öpüp kucaklamanın önemini bize hissettirir gibidir. (Buhari, Kitabül-Edeb, 26)
Çocuğumuzla namaz kıldıktan sonra; hayatın merkezine oyunu koyan çocuğa, her zaman dua ve sevgimizin sıcaklığını göstererek değil de, bazen oyunun cazibesini namaz sonrasına da taşıyarak yakınlaşabiliriz. Bir namaz sonrası çocuğunun yanağını öpen, çocuğunu kucağına alarak saçlarını okşayan bir anneye hangi çocuk duyarsız kalabilir kir30; Çocuğuyla namaz sonrası oynayan bir babayı hangi çocuk unutabilir kir30;
Peygamberimiz de torunlarıyla oynardı, hissetmeye çalışalım Peygamber Efendimizin oyununun sıcaklığını Ve bir namaz sonrası çocuğumuzun zihninde bir oyun sıcaklığıyla ölümsüz kalalım
Bir gün Peygamber Efendimiz otururken, Hasan ve Hüseyin güreşmeye başladı. Hz. Peygamber gülerek, Ha gayret Hasan göreyim seni, Hüseyini yakala! diyerek Hz. Hasanı kayırdı. Hz. Ali ise, Ya RasûlALLAH, sen Hüseyini kayırmalı değil miydin? O daha küçüktü diye sordu. Hz. Peygamber de, Baksana Cebrail de ha gayret Hüseyin seni göreyim diyor buyurdu. (Zehebi, Şemseddin MUHAMMED, Tarihul-İslam, 3/9)
Hz. Peygamber dilini çıkarır, torunu Hasana doğru uzatırdı. Çocuk, dilin kızıllığını görünce neşe ile dolardı. (Suyuti, Tarihul-Halife, 189)
Rivayet edildiğine göre Rasûlullah, Hasan ve Hüseyini sırtına almış ve ellerini yere koyup yürürken, Ne güzel, ne güzel! Sizler ne güzel süvari, deveniz de ne güzel dediği defalarca görülmüştür. (Tevfik, Ebu İlm, Fatıma, 57) Bu örneklerde görüldüğü üzere çocukla en etkili iletişim yolu, oyundur. Çocukla namaz öncesi kurulan güçlü diyalog, namaz sonrasında da devam ederse, çocuk namaza sadece namaz kılarsam babam bana oyuncak alır, hediyeler verir, düşüncesiyle yaklaşmaz. Bilakis çocuk anne-babanın tutarlı davranışları vasıtasıyla namazın da oyun kadar vazgeçilmez olduğunun ayrımına varabilir.
Hissetmeye çalışalım Peygamber Efendimizin oyununun sıcaklığını Ve bir namaz sonrası çocuğumuzun zihninde bir oyun sıcaklığıyla ölümsüz kalalım
Namaz sonrası çocuğun dünyasına girmek için, namazdan sonra çocuğu kucağımıza alıp yanaklarından öpsek Ona sevgimizin en sıcak yüzünü göstersek, onu şefkatimizin doruklarında gezdirsek
Rasûlullahr17;ın, Benim on tane çocuğum vardır, onlardan hiçbirini öpmedim diyen bir adama doğru bakıp da, sonra da Merhamet etmeyene merhamet olunmaz buyurması sanki namaz sonrası çocuğu öpüp kucaklamanın önemini bize hissettirir gibidir. (Buhari, Kitabül-Edeb, 26)
Çocuğumuzla namaz kıldıktan sonra; hayatın merkezine oyunu koyan çocuğa, her zaman dua ve sevgimizin sıcaklığını göstererek değil de, bazen oyunun cazibesini namaz sonrasına da taşıyarak yakınlaşabiliriz. Bir namaz sonrası çocuğunun yanağını öpen, çocuğunu kucağına alarak saçlarını okşayan bir anneye hangi çocuk duyarsız kalabilir kir30; Çocuğuyla namaz sonrası oynayan bir babayı hangi çocuk unutabilir kir30;
Peygamberimiz de torunlarıyla oynardı, hissetmeye çalışalım Peygamber Efendimizin oyununun sıcaklığını Ve bir namaz sonrası çocuğumuzun zihninde bir oyun sıcaklığıyla ölümsüz kalalım
Bir gün Peygamber Efendimiz otururken, Hasan ve Hüseyin güreşmeye başladı. Hz. Peygamber gülerek, Ha gayret Hasan göreyim seni, Hüseyini yakala! diyerek Hz. Hasanı kayırdı. Hz. Ali ise, Ya RasûlALLAH, sen Hüseyini kayırmalı değil miydin? O daha küçüktü diye sordu. Hz. Peygamber de, Baksana Cebrail de ha gayret Hüseyin seni göreyim diyor buyurdu. (Zehebi, Şemseddin MUHAMMED, Tarihul-İslam, 3/9)
Hz. Peygamber dilini çıkarır, torunu Hasana doğru uzatırdı. Çocuk, dilin kızıllığını görünce neşe ile dolardı. (Suyuti, Tarihul-Halife, 189)
Rivayet edildiğine göre Rasûlullah, Hasan ve Hüseyini sırtına almış ve ellerini yere koyup yürürken, Ne güzel, ne güzel! Sizler ne güzel süvari, deveniz de ne güzel dediği defalarca görülmüştür. (Tevfik, Ebu İlm, Fatıma, 57) Bu örneklerde görüldüğü üzere çocukla en etkili iletişim yolu, oyundur. Çocukla namaz öncesi kurulan güçlü diyalog, namaz sonrasında da devam ederse, çocuk namaza sadece namaz kılarsam babam bana oyuncak alır, hediyeler verir, düşüncesiyle yaklaşmaz. Bilakis çocuk anne-babanın tutarlı davranışları vasıtasıyla namazın da oyun kadar vazgeçilmez olduğunun ayrımına varabilir.